جای خالی مدل‌های معروف نیسان در ایران

آمریکایی‌ها کدام خودرو نیسان را بیشتر می‌پسندند؟

سال ۲۰۱۷ روگ در رتبه چهارم خودروهای خریداری شده در آمریکا قرار داشت. شاسی‌بلندی که از طیف متنوع فناوری‌های روز دنیا برخوردار شده ولی فعلا تصمیمی برای واردات آن به ایران وجود ندارد.

آلتیما دومین خودرو نیسان در رتبه‌بندی پرفروش‌ترین‌ها در سال ۲۰۱۷ آمریکا بود که نام آن به عنوان خودرو جایگزین ماکسیما در ایران هم مطرح شد اما در نهایت با نوسانات ارز به صورت رسمی پای آن به بازار باز نشد. با این حال اگر مشکلی با خرید نیسان کارکرده ندارید به راحتی می‌توانید دومین خودرو پرفروش این شرکت در آمریکا را در دیوار پیدا کنید. برای مثال در آگهی‌های شهر اهواز و آبادان افراد زیادی هستند که حاضرند آلتیما خود را بفروشند. البته هنگام خرید نیسان کارکرده یا صفر در مناطق آزاد توجه کنید که امکان خارج کردن خودرو را از این مناطق ندارید. قیمت این خودرو در اهواز بین ۹۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان است که برای یک خودرو خارجی با کیفیت بسیار به‌صرفه است.

پس از آلتیما، سنترا و ورسا و چند خودرو دیگر نیسان در این رده‌بندی جای گرفته‌اند که در ایران شناخته شده‌نیستند. از بین خودروهای نیسان در ایران، ماکسیما در آمریکا پرفروش‌تر از بقیه بوده‌است. همچنین بعد از آن نیسان جوک در آمریکا طرفداران زیادی دارد. برای داشتن ماکسیما راهی به جز خرید نیسان کارکرده نیست چراکه تولید آن سال ۱۳۹۱ متوقف شده و با وجود وعده‌های زیادی مبنی بر تولید دوباره آن، هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. ماکسیما در حال حاضر فقط در ژاپن و آمریکا تولید می‌شود و به دلیل عدم استقبال جهانی از آن نیسان از ورود قطعاتش به ایران جلوگیری کرد.۴

سال ۱۳۹۰ قیمت ماکسیمای اتوماتیک ۴۰ میلیون تومان بود اما امروز اگر بتوانید مدل همان سال را با قیمت ۹۰ میلیون تومان پیدا کنید برد کرده‌اید. در سایت دیوار شهر تهران،  بیش از ۱۰ آگهی مشابه سال ۹۰ را پیدا می‌کنید که قیمت آن از ۱۵۰ میلیون شروع و به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد. یک فروشنده هم برای همین مدل خودرو قیمت ۲۱۵ میلیون تومان را انتخاب کرده است. ماکسیمای او ۹۲ هزار کیلومتر کار کرده و رنگ و زدگی هم ندارد.

قیمت ماکسیما سال ۹۱ نیز بیش از ۲۵۰ میلیون است و به ۳۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد. با این بودجه همیشه سوناتا رقیبی برای ماکسیما بوده‌است. شما در بازار فروش خودرو دست دوم به سختی سوناتا مدل سال ۱۳۹۱ را پیدا می‌کنید که کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان ارزش داشته باشد. سوناتا هزینه‌های نگهداری و استهلاک پایین‌تری دارد اما هندلینگ ماکسیما قابل قبول‌تر از سوناتا است.

نیسان جوک هم در ایران به تازگی شناخته شده و به خاطر طراحی جدیدش برای سلیقه عمومی مردم آشناتر است. یکی از ویژگی‌های نیسان جوک هم همین طراحی آن است که اجازه نمی‌دهد همه افراد بر سر زیبا بودن آن توافق کنند. شجاعتی که فقط نیسان از پس اجرا کردن آن بر آمده است. پژو ۲۰۰۸ یکی از رقبای این کراس‌آور چینی بوده که در آخرین قیمت این دو با هم بیش از ۱۰۰ میلیون تومان اختلاف قیمت داشته‌اند. پژو در آخرین سری این خودرو را ۱۱۴ میلیون تومان فروخته اما جوک در سه مدل و با سه قیمت ۱۹۰، ۲۰۲ و ۲۶۰ میلیون توما به فروش رفته است. با وضعیت کنونی که نمایندگان خودروسازی‌های خارجی سفارش قبول نمی‌کنند برای سوار شدن بر یک جوک باید راه خرید نیسان کارکرده را از سایت دیوار امتحان کنید. یک نیسان جوک پلاتینیوم آخرین مدل در این بازار حدود ۴۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود. اگر از چهره این خودرو خوشتان آمده و بودجه‌تان به این مقدار نمی‌رسد باید موردهای فروش جوک اسکای پک را بررسی کنید. با ۲۷۰ تا ۲۹۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک جوک اسکای پک بشوید.

منبع : ویرلن

نوشته جای خالی مدل‌های معروف نیسان در ایران اولین بار در چرخان پدیدار شد.