ساندرو استپ وی٬ خودرویی که لقب پر حاشیه ترین محصول سال را کسب کرد!

در این مطلب قصد داریم به بررسی حواشی رنو ساندرو استپ وی که لقب پرحاشیه ترین خودرو سال را کسب کرد، بپردازیم و با نگاهی کلی به روند تولید و قیمت گذاری این خودرو، یک گزارش کلی را راجع به آن تهیه کنیم.

با ما همراه باشید.

تولید ساندرو استپ وی از چه سالی آغاز شد؟

در واقع استپ وی نمونه کراس رنو ساندرو بوده که به عنوان یک خودرو ارزان قیمت و با دوام، توسط شرکت رنو و زیر مجموعه آن یعنی داچیا، مابین سال‌های ۲۰۰۸ الی ۲۰۰۹ میلادی به بازار اروپا عرضه شد و توانست در آن سال‌ها آمار فروش بالایی را نیز کسب کند. لازم به ذکر است که این مدل نمونه اول بوده و نمونه دوم آن که پس از سال ۲۰۱۲ میلادی تولید شد، به عنوان نمونه دوم یا همان فیس لیفت شناخته می‌شود.

ساندرو استپ وی چه سالی وارد بازار خودرویی ایران شد؟

پیرامون حضور ساندرو استپ وی در بازار خودرویی ایران باید گفت که این مدل یک سال پس از ورود ساندرو به بازار ایران، به عنوان نمونه ارتقا یافته ساندرو در اواسط سال ۱۳۹۵ شمسی وارد بازار خودرویی کشور شد و توانست نظر اغلب مشتریان بازه قیمتی ۴۵ الی ۶۵ میلیون تومان را به دلیل کیفیت ساخت بالا و دوام مثال زدنی، به خود جلب کند. لازم به ذکر است که ساندرو استپ وی یک خودرو کراس به شمار رفته و نسبت به ساندرو معمولی، دارای لوازم اضافی همچون باربند، طلق‌های پلاستکی بر روی گلگیرها، حاشیه مشکی درون چراغ‌های جلو و … است.

 

 

چرا ساندرو استپ وی لقب پر حاشیه ترین خودرو سال را به خود اختصاص داد؟

به جرات می‌تواند گفت که استپ وی پر حاشیه ترین خودرو سال ۱۳۹۶ بوده است. زیرا این خودرو در سال ۱۳۹۶ شمسی، دارای تقاضای زیادی برای خرید از سوی مشتریان بود، اما به دلایل نا معلوم، عرضه آن به بازار خودرویی کشور با تاخیرهای گاه و بیگاه رو به رو شد که این موضوع باعثه به وجود آمدن بازار سیاه یا همان دلالی بر روی این خودرو شد که سرنوشت این امر موجب روند افزایش قیمت نسبتا شدید این خودرو در بازار آزاد شد.

لازم به ذکر است که نحوه پیش فروش و فروش کوتاه مدت استپ وی از سایت اینترنتی سایپا نیز هرچه بیشتر باعث آشفتگی  خریداران شد، زیرا با اعلام گروه خودروسازی سایپا مبنی بر پیش فروش اینترنتی استپ وی در اواسط تابستان سال گذشته،‌ عده زیادی از خریداران و نمایندگی‌ها با هجوم به وب سایت این شرکت (پارس خودرو) اقدام به اسم نویسی در همان ساعات اولیه کردند و به دلیل ترافیک بالا ایجاد شده، ظرفیت فروش اینترنتی ساندرو استپ وی که بیش از ۲۰ هزار دستگاه بود، در کمتر از ۳ ساعت پایان یافت و این خودرو رکوردی باور نکردی را در زمینه فروش از خود به جای گذاشت.

حال اگر از این موضوع صرف نظر کنیم، به سال جاری (۱۳۹۷) خواهیم رسید. سالی که همچنان ساندرو استپ وی یکی از پر حاشیه ترین خودروهای موجود در بازار بوده و تقاضا خریداران برای خرید این مدل همچنان بالا است. اما به دلیل پایین بودن تعداد مونتاژ این محصول در خطوط تولید سایپا (پارس خودرو) و عدم پیش فروش آن، خریداران و مشتریان مجبور به تهیه استپ وی از بازار آزاد شده‌اند که این امر موجب پیداش افراد سودجو و دلال در این میان شده و طبق گزارشات تهیه شده در ماه‌های اخیر، روند صعودی قیمت استپ وی نسبت به دیگر رقبا بیشتر بوده و قیمت این محصول که در ماه‌های نخست فروش در حدود ۵۵ الی ۵۷ میلیون تومان بود، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در آشفته بازار خودرویی کشور بوده و به نقل از شاهدان عینی، در برخی از موارد، قیمت استپ وی از سوی فروشندگان تا ۱۲۰ میلیون تومان نیز اعلام می‌گردد.

نوشته ساندرو استپ وی٬ خودرویی که لقب پر حاشیه ترین محصول سال را کسب کرد! اولین بار در چرخان پدیدار شد.