معاون بازاریابی نگین خودرو: حجم واردات خودرو امسال ۳۰ درصد کاهش می‌یابد!

سال گذشته بنا به دلایلی چون بسته بودن چندماهه ثبت سفارش، افزایش ناگهانی تعرفه‌ها و افزایش نرخ ارز، سال چندان پررونقى براى خودروسازان خارجى و واردکنندگان نبود. روندى که متاسفانه در سال جدید نیز با نادیده گرفته شدن برجام از سوى آمریکا و افزایش مجدد نرخ ارز ادامه داشته است.

این موضوع بهانه‌ای شد برای گفتگو با مهندس فرشید کریمى‌مهر- معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک نگین‌خودرو- تا وضعیت حال‌حاضر این شرکت را به عنوان یکى‌از واردکننده‌هاى اصلى خودرو به کشور از ایشان جویا شویم. وی در این گفتگوى اختصاصى به برنامه‌هاى نگین‌خودرو در سال جارى، وضعیت بازار خودرو و ابهامات کسب و کار در این حوزه پرداخت.

فرشید کریمی مهر با پیش بینی کاهش ۳۰ درصدی حجم بازار واردات خودرو در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال گذشته، واردات امسال را کمتر از ۵۰ هزار دستگاه خودرو تخمین زد.

وی در تحلیل وضعیت واردات خودرو گفت: برای پیش بینی حجم بازار در شرایط کنترل شده، بایستی تحلیل عوامل از دو منظر کشش تقاضا و میزان عرضه بررسی گردد.

از منظر کشش تقاضا، با  افزایش چشمگیر قیمت خودروهای وارداتی به‌دلایلی همچون: افزایش تقریبی ۷۰ درصدی تعرفه واردات خودرو، افزایش ۱۰ درصدی نرخ ارز مبادله‌ای، صعود چشمگیر نرخ ارز در بازار و نوسانات زیاد ارزی، افزودن سرفصل جدید هزینه ای در شماره گذاری معادل ۱۰ درصد قیمت خودرو ، تغییر اسقاط خودرو و… انتظار کاهش تقاضا وجود خواهد داشت.

سرآمدی کیفیت و حفظ سهم بازار

معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک نگین‌خودرو، سرآمدی کیفیت در خدمات فروش و خدمات پس از فروش، همچنین حفظ سهم بازار را بعنوان برنامه های کلان سال ۱۳۹۷ شرکت نگین خودرو اعلام کرد.

مهندس کریمی مهر تاکید کرد: در راستای ارتقاء کیفیت زنجیره فروش و خدمات پس از فروش و همسو با سایر نمایندگی های جهانی رنو، شرکت نگین خودرو در حال پیاده سازی مجموعه استانداردها و ابزارهای مبتنی بر “مدیریت تجربه مشتریان” بنام C@re2.0  (مراقبت از مشتری) است. این استانداردها شامل ۷ لحظه تاثیرگذار در زنجیره فروش و خدمات پس از فروش خودرو است که کلیه فرآیندهای خدمات در طول سفر مشتری،  قبل از خرید، حین خرید و پس از خرید را شامل می شود و در این راستا پروژه هانی مون (تحویل به یاد ماندنی رنو) و تست درایو با جدیت در حال اجرا است.

بمنظور پیاده سازی این استانداردها، ما بدنبال آموزش کارکنان عاملیت ها، شعب و شرکت، برای کسب مهارت های حرفه ای و رفتاری هستیم و در حال حاضر نیز دوره های آموزشی مرتبط با فروش، در حال برگزاری است که طی آن بالغ بر ۱۰۰ نفر از کارکنان  شبکه فروش، در حال آموزش بر مبنای استانداردهای ملی و جهانی رنو می باشند.

ورود دو پرچمدار دیگر رنو

نگین خودرو در راستای تکمیل سبد عرضه محصولات و بهره مندی مشتریان بخش های مختلف بازار، دو خودروی جدید علاوه بر محصولات فعلی، بزودی عرضه خواهد نمود. کریمی مهر در پاسخ به خبرنگار ما از زمان دقیق لانچ خودروهای جدید، یاد آور شد که این خودروها در حال گذراندن تست‌هاى مختلف مطابق با استانداردهاى صادراتى رنو و تطبیق آن با شرایط آب و هوایی ایران است.

افزایش سطح دسترسی مشتریان به خدمات

مهندس کریمى مهر با اشاره به توسعه مراکز متعدد خدمات (فروش و پس‌از فروش) در سراسر کشور، ادامه داد با افتتاح ۱۱ مرکز جدید در ماه آتی، تعداد مراکز نگین خودرو به بیش از ۱۰۰ نقطه خواهد رسید . این در حالیست که با حضور ناوگان مجهز سیار شرکت، بیش از ۲۰ درصد خدمات پس از فروش سال گذشته نیز بصورت «خدمات در محل» ارائه شده است. با افتتاح انبار بزرگ و مجهز قطعات یدکى در سال گذشته و موجودی سازی مناسب قطعات یدکی، سطح سرویس ۹۰ درصدی قطعات  حاصل شده است.

معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک نگین‌خودرو در پایان توسعه کمی و کیفی و افزایش سطح دسترسى مشتریان به‌ خدمات، آموزش کارکنان، پیاده‌سازى استانداردهاى جهانى رنو و توسعه سبد محصولات را از جمله اهداف شرکت‌ نگین خودرو در سال جارى دانست.

نوشته معاون بازاریابی نگین خودرو: حجم واردات خودرو امسال ۳۰ درصد کاهش می‌یابد! اولین بار در چرخان پدیدار شد.