مکلارن به سمت خودروهای شاسی بلند نمی رود

کمپانی انگلیسی مکلارن که به خاطر تولید اتومبیل های اسپرت جذاب آوازه جهانی دارد، اخیرا اعلام کرده به سمت خودروهای شاسی بلند نخواهد رفت.

آقای جولیان نش (Jolyon Nash) مدیر بخش فروش و بازاریابی مکلارن در حاشیه نمایشگاه خودروی پکن در گفتگو با سایت موتوروان (Motor1.com) به DNA واضح این کمپانی اشاره نموده و افزوده که تمامی مدل های تولیدی باید دارای این DNA باشند.

jolyon-nash-mclaren

آقای نش در این باره گفته:

ما با قالبی که شامل سری اسپرت و سری سوپر اسپرت است، راحت هستیم و من فکر نمی کنم در آینده این قالب زیاد تغییر کند. در مکلارن همه به وضوح این مساله را پذیرفته اند.

بخشی از موفقیت ما به دلیل خصوصیات بارزی که الان یک مکلارن دارد، حاصل شده است. تمامی ساخته های مکلارن باید دارای این DNA باشند؛ وزن سبک و نصب موتور در قسمت میانی بدنه اتومبیل های اسپرت و سوپر اسپرت فاکتورهای اصلی این DNA هستند. هر خودرو باید این ویژگی ها را به ارث برده و هنگام راندن لذت بخش باشد.

mclaren-570gt-mso-cabbeen-collection

آقای نش در ادامه صحبت های خود اضافه کرده که اگر مکلارن یک اتومبیل عادی و متداول تولید کند، یک توافق نانوشته با مشتریانی را که پیشتر سایر محصولات این کمپانی را خریداری کرده اند، نقض می کند. وی در این رابطه افزوده:

اگر ما یک اتومبیل شاسی بلند بسازیم، نمی توانیم انتظاراتی را که از یک مکلارن وجود دارند، برآورده کنیم. مدیران و سهامداران نیز چنین تفکری دارند. در حال حاضر ما قصد داریم بر روی مدل های تولیدی کنونی تمرکز نموده و یک بازگشت خوب داشته باشیم. تا زمانی که این بازگشت مسیر خوبی را طی کند، نیازی به ریسک کردن نخواهیم داشت.

در این گفتگو آقای نش درباره خودروهای برقی نیز اظهار نظر کرده و گفته که مکلارن به منظور ارزیابی پتانسیل های این دسته از وسایل نقلیه قبلا یک پروتوتایپ الکتریکی توسعه داده بود. در تست های انجام شده، وزن زیاد باتری و مسافت قابل پیمایش به عنوان یک عامل بازدارنده برای دستیابی به عملکردی مناسب شناخته شده اند.

به اعتقاد آقای نش اگر تکنولوژی پیشرانه های برقی به اندازه ای پیشرفت کند که بتوان اتومبیلی با خصوصیات ذاتی مکلارن ساخت، در آن صورت احتمال عرضه یک خودروی الکتریکی اسپرت توسط این کمپانی انگلیسی وجود خواهد داشت.

The post مکلارن به سمت خودروهای شاسی بلند نمی رود appeared first on دیجیاتو.