نگاهی به شاهکار تیم خیاطی بنتلی در کابین کانتیننتال GT

این یک اصل انکار ناپذیر است که برای گرفتن یک نتیجه عالی احتیاج به تلاش و کوشش خارج از تصور است. این اصل به خصوص در صنعت خودروسازی بسیار کاربردی است. بسیاری از خودروسازانی که امروزه یک تصویر موفق از خود به نمایش گذاشته اند در گذشته چالش های فراوانی را پشت سر گذاشته و بی وفقه برای رسیدن به موفقیت تلاش کرده اند.
به مناسب 13 ژوئن روز خیاطی و ماشین دوخت، بنتلی در واحد خیاطی خود که عموما مسئولیت تنظیم و تزیین فضای داخلی ماشین های لوکس را بر عهده دار است جشنی برگزار کرده است. این دپارتمان بی وقفه با نکته سنجی تمام بر روی کابین خودروهای تولیدی بنتلی کار کرده و هدف خود را تولید یک خودروی بی نقص در نظر می گیرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی تزیین، تعمیر و نگه داری کابین بنتلی کانتیننتال GT جدید را که در این واحد انجام می شود باهم مرور کنیم:

1. دو هزار و هشتصد متر نخ


برای تهیه چرم مورد استفاده در هر نمونه از کوپه لوکس جدید بنتلی تقریبا 3 هزار متر نخ مخصوص نیاز است که برای تهیه این میزان نخ احتیاج به پوست خام نه گاو اروپائی است.

2. همکاری 120 نفر در تیم دوخت


تیم مورد استفاده برای تزئین کابین بنتلی کانتیننتال GT جدی در شهر کرو انگلستان مشغول به کار بوده و شامل 120 خیاط می باشد. وظیفه این خیاط ها دوختن و آماده سازی لوازم داخلی کابین کوپه لوکس جدید بنتلی می باشد. بعضی از آنها 40 سال سابقه کار در کارخانه این کمپانی را با خود به همراه دارند.

3. گروه مخصوص دپارتنمان Mulliner


مشتریان خوش اقبال بنتلی برای شخصی‌سازی این خودرو به 17 رنگ بدنه متنوع، 15 نوع کف‌پوش اتاق، 12 نوع چوب و 15 نوع چرم دسترسی داشته و همین داشتن حق انتخاب فراوان بنتلی را به یکی از مشتری مدارترین کمپانی های خودروسازی تبدیل کرده است . اگر هم هیچ‌یک از این‌ها مورد پسند مشتریان واقع نشود آن ها می‌توانند سراغ مولینِر (Mulliner) رفته و با پرداخت هزینه بیشتر، بدون هیچ محدودیتی هر آنچه را که دلشان می‌خواهد در خودرو مورد نظرشان داشته باشند.
به عبارت ساده تر این واحد شخصی سازی بنتلی گروهی از خیاط های ماهر را در اختیار داشته و طرح ها و درخواست های پیچیده مشتریان را پیاده سازی می کند. حتی در این زمینه نیز بیش از 500 هزار طرح مختلف در دسترس خریداران بوده که گاها اتمام و پیاده سازی بعضی از این طرح ها ممکن چندین روز طول بکشد.

4. بازنگری و آزمایش چرم ها


وقتی پوست های خام گوسفندان برای تهیه چرم در اختیار واحد خیاطی بنتلی قرار می گیرد از حالت ابتدایی خارج شده و به صورت ثابت و فاسد نشدی در میاید. باید توجه کرد که دوختن و انجام عملیات خیاطی بر روی چرم ها سبب آب رفتن آن ها می شود. به عنوان نمونه گلدوزی بر روی چرم قسمت های مربوط به پنل درب خودرو سبب می شود منقبض شدن 12 درصدی آن ها می شود. به همین منظور چرم های مورد استفاده در بنتلی کانتیننتال GT پیش از نصب نهائی بازبینی و آزمایش می شوند.

5. طراحی پیچیده لوزی شکل چرم ها (به شکل الماس های تودرتو)

کانتیننتال GT

کابین کانتیننتال جی تی از یک طراحی خاص بهره برده که بنتلی نام این طرح را الماس های تودرتو می نامد. در واقع گلدوزی چرم های این خودرو به شکل یک سری الماس های تودرتو و لوزی شکل است که به واسطه یک سری ماشین آلات خاص پیاده سازی شده است. پیاده سازی هر کدام از این الماس ها به حدود 700 کوک و بخیه احتیاج دارد. در مجموع برای ساخت و تهیه کامل گل دوزی روی چرم های این کوپه لوکس به چیزی در حدود 300 هزار کوک و بخیه و زمانی در حدود 7 ساعت کار احتیاج است.

 

The post نگاهی به شاهکار تیم خیاطی بنتلی در کابین کانتیننتال GT appeared first on دیجیاتو.