پژو-سیتروئن می‌ خواهد در ایران بماند

شرکت PSA در سال ۱۹۷۶ راه‌ اندازی شد و در حال حاضر، پس از گروه فولکس ‌واگن، دومین خودروساز بزرگ اروپا به‌ شمار می ‌آید، همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۰ به ‌عنوان هشتمین شرکت خودروسازی جهان، بر پایه تعداد دستگاه ‌های تولیدی، شناخته می شود. دفتر مرکزی شرکت پژو-سیتروئن در شهر پاریس قرار دارد.پژو-سیتروئنرییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان این ‌که موضع اخیر رنو مبنی ‌بر باقی ماندن در ایران علی‌ رغم تحریم ‌های آمریکا، تاثیرات مثبتی بر دیگر شرکت ‌ها دارد، اظهار کرد که پژو-سیتروئن نیز به ادامه همکاری با ایران تمایل دارد و به‌ دنبال راه‌ های تحقق این موضوع است.
کارلوس گون را بسیاری افراد یک مدیر انقلابی در شرایط حال حاضر صنعت خودرو جهان قلمداد می کنند. او که حالا در بالاترین رده تصمیم گیری هولدینگ معظم رنو، نیسلن، میتسوبیشی قرار دارد در تازه ترین اظهار نظر خود بر ادامه حضور رنو در بازار ایران تاکید کرده است.
به گفته گون، رنو علیرغم احتمال مواجه با تحریم های آمریکا در ایران خواهد ماند، گون تاکید کرده است که احتمال کاهش فعالیت های این شرکت در بازار ایران وجود دارد، اما حفظ موقعیت در بازار ایران، پس از بهبود شرایط در آینده به نفع گروه رنو تمام خواهد شد.
محمدرضا نجفی ‌منش، رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازی ایران گفت:

اظهارات اخیر مدیرعامل رنو مبنی بر آنکه این شرکت علی ‌رغم تحریم‌ های آمریکا به فعالیت‌ های خود در ایران ادامه خواهد داد تاثیرات مثبتی بر تصمیم ‌گیری دیگر خودروسازان خارجی فعال در ایران دارد.

وی با بیان اینکه وقتی رنو رسما اعلام مى كند که علی‌ رغم خروج آمریکا از برجام در ایران می‌ ماند عملا راه را برای دیگر خودروسازان خارجی باز می‌ کند، خاطرنشان کرد:

ممکن است در آینده وجود مشکل در نقل و انتقالات بانکی مشکلاتی را در فرایند و تیراژ تولید محصولات رنو ایجاد کند اما این شرکت همان طور که اعلام کرده ایران را ترک نخواهد کرد.

وى ادامه داد:

در این شرایط به نظر می‌ رسد مشکلی در ادامه تولید محصولات فعلی رنو و همچنین اجرایی شدن قرارداد این شرکت با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای تولید و عرضه محصولات جدید رنو در کشور خوش نقشمان وجود نخواهد داشت.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازی افزود:

گذشته از رنو، پژو-سیتروئن نیز هم ‌اکنون با حمایت دولت فرانسه در حال رایزنی با دولت آمریکا است تا بتواند راهی برای ادامه همکاری با ایران پیدا کند. آن طور که ما اطلاع داریم پژو-سیتروئن نیز قلبا مایل به ترک ایران نیست و تمایل دارد به همکاری خود با خودروسازان ایرانی ادامه دهد.

وی در پاسخ به اینکه چرا دو خودروساز فرانسوی موضع ‌گیری متفاوتی در قبال همکاری با ایران داشته ‌اند؟ اظهار کرد:

این موضوع که پژو-سیتروئن اخیرا اعلام کرد تا گرفتن مجوز از آمریکا فعالیت ‌های خود را تعلیق می ‌کند به معنای لغو فعالیت‌ ها در ایران نیست بلکه به معنای خریدن زمان برای یافتن راهکارهایی برای در امان ماندن از فشار آمریکایی‌ ها است.

نجفی‌ منش با بیان اینکه در واقع پژو-سیتروئن و رنو یک حرف را با زبان ‌های مختلف بیان کرده ‌اند، تصریح کرد:

رنو گفته حتی اگر مجبور به کاهش فعالیت شود در ایران می ‌ماند و پژو-سیتروئن نیز گفته است فعلا فعالیت‌ ها را تعلیق می ‌کند تا راهی برای ادامه همکاری پیدا کند. از نظر عرف بین‌ المللی معنای این دو حرف یکی است و نشان می ‌دهد که هیچ کدام از خودروسازان فرانسوی قلبا تمایلی به ترک ایران ندارند.

وی خاطرنشان کرد:

البته فشارهای آمریکا به شرکت ‌های خارجی برای ترک ایران بسیار زیاد است و می‌ طلبد که مسوولان مرتبط از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور خارجه راهی برای مقابله با این فشارها بیابند.

اخیرا کارلوس گون مدیرعامل رنو در مجمع سالانه سهامداران این شرکت در پاریس اعلام کرد که رنو علی‌ رغم تحریم‌ های آمریکا ایران را ترک نخواهد کرد حتی اگر مجبور به کاهش فعالیت‌ های خود در کشور عزیزمان شود.
پیش از آن نیز پژو-سیتروئن در بیانیه‌ ای اعلام کرده بود که فعلا فعالیت‌ های خود در ایران را تعلیق می‌ کند و با حمایت دولت فرانسه به دنبال رایزنی با آمریکا برای مستثنی شدن از تحریم‌ های این کشور برای ادامه فعالیت در ایران است.

The post پژو-سیتروئن می‌ خواهد در ایران بماند appeared first on دیجیاتو.